K├╝lmakindel diislik├╝tus!

Diislik├╝tuse standardi j├Ąrgi jagunevad diislik├╝tused suvisteks ja arktilisteks k├╝tusteks. Kui suvised diislik├╝tused on m├Ľeldud kasutamiseks m├Ľ├Ľduka kliimaga riikides, siis arktilised diislik├╝tused on m├Ľeldud kasutamiseks arktilise ehk karmi kliimaga riikides. Juhul kui kasutada suvist diislik├╝tust talvisel perioodil, siis tekivad k├╝tusesse parafiinikristallid, mis ummistavad s├Ľiduki k├╝tusefiltri.

K├Áikides Olerexi tanklates on detsembri algp├Ąevadest m├╝├╝gil talvine diislik├╝tus , k├╝lmakindlusega kuni -37 ┬║C

Kuidas m├Á├Ádetakse diislik├╝tuse k├╝lmakindlust?

Diislik├╝tuse k├╝lmakindlust m├Á├Ádetakse kahe n├Ąitaja l├Ąbi:

H├Ągustumispunkt - selle all m├Áistetakse temperatuuri, mille juures tekivad k├╝tusesse esimesed parafiinikristallid, kuid mis oma suuruse t├Áttu veel ei ummista k├╝tusefiltrit (Eestis n├Áue - 16┬║C perioodil 1. detsember kuni 1. m├Ąrts).
K├╝lmfiltri ummistuspunkt - see on temperatuur, mille juures on parafiinikristallid kasvanud sedav├Árd suureks, et need ummistavad s├Áiduki k├╝tusefiltri ja automootor hakkab t├Árkuma (Eestis n├Áue -26┬║C perioodil 1. detsember kuni 1. m├Ąrts).

Olerexi tanklates on saadaval diislik├╝tus kuni -37┬║C k├╝lmataluvusega.

Vastavalt Eestis kehtestatud n├Áuetele peab arktiline diislik├╝tus olema tanklates m├╝├╝gil alates 1. detsembrist kuni 1. m├Ąrtsini.

Olerexi tanklates ei ole arktiline diiselk├╝tus oluliselt kallim!

Arktilise diislik├╝tuse tootmine on k├╝lmakinduse tagamise t├Áttu kallim, mist├Áttu naftat├Â├Âtemistehased m├╝├╝vad arktilist diislik├╝tust v├Ąlja k├Árgema hinnaga.
Lisaks asub enamus arenenud t├Â├Âstusriike, kes on maailma suurimad k├╝tusetarbijad, p├Áhjapoolkeral, kus talve saabudes n├Áudlus diislik├╝tuse j├Ąrele oluliselt kasvab. Seet├Áttu kaldub diislik├╝tuse hind talve saabudes t├Áusma.

Olerexi tanklates m├╝├╝dav arktiline diiselk├╝tus on p├Áhjamaise kvaliteediga!

Olerexi tanklates m├╝├╝gil olev diislik├╝tus on arktilise kliimaga p├Áhjamaa riikide tarbeks toodetud spetsiaalne arktiline diislik├╝tus. Seet├Áttu ei vaja Olerexi tanklates m├╝├╝gil olev diislik├╝tus t├Ąiendavaid k├╝lmakindlust parandavaid k├╝tuselisandeid. K├╝lmakindlust tagavate lisandite kasutamine on m├Áistlik vaid juhul, kui soovitakse suurendada suvise diislik├╝tuse k├╝lmakindlust.

Kuiv├Árd Olerex m├╝├╝b juba arktilist ehk talvist diislik├╝tust, siis t├Ąiendavate k├╝lmakindlust tagavate lisandite lisamine ei ole vajalik, sest see ei suurenda k├╝tuse olemasolevat k├╝lmakindlust. K├Áige kindlam oleks aga soojade ilmade korral tarbida suvine diislik├╝tus ├Ąra enne arktilise diislik├╝tuse tankimist.

Mootoribensiin ei ole nii k├╝lmatundlik kui diislik├╝tus.

Mootoribensiin pole nii k├╝lmatundlik kui diislik├╝tus, kuigi talve saabudes muutuvad ka m├╝├╝davate bensiinide omadused. Eelk├Áige on suvise ja talvise bensiini erinevus aurur├Áhus, ehk v├Áimes aurustuda. Talvine mootoribensiin peab mootori k├Ąivitumiseks aurustuma h├Ąsti ka madalamatel temperatuuridel.

Suvine mootoribensiin, vastupidi, ei tohi madalatel temperatuuridel liiga intensiivselt aurustuda. Sellisel juhul algaks aurustumine juba bensiinipaagis ja k├╝tusetorustikus ning torustikku tekiksid aurukorgid. Aurur├Áhu k├╝simus pole siiski nii t├Ásine, et see regulaarselt kasutatavale (ja tangitavale) autole probleeme tekitaks. Aurukorgid v├Áivad tekkida s├╝dasuvel talvist bensiini kasutades.

Soovitame talvel tankida tihedamini

Olerex soovitab talveperioodil hoida k├╝tusepaak alati t├Ąis ning tankida selleks k├╝tust tihedamalt juurde. Juhul kui k├╝tusepaak on aga t├╝hi, siis tuleb kindlasti tankida t├Ąispaak korraga. T├Ąispaagi m├Áte tuleneb soovist hoida k├╝tusepaagi vaba maht ehk ├Áhu kogus v├Áimalikult minimaalne, et v├Ąhendada seel├Ąbi ├Áhus sisalduva veeauru kondenseerumist endast k├╝lmemale k├╝tusepaagi vabale sisepinnale.

Mida v├Ąiksem on k├╝tusepaagi vaba maht, seda v├Ąhem veeauru kondenseerub. Miinuskraadide korral tekib k├╝tusepaagi vabale sisepinnale aga h├Ąrmatis, mis plusskraadide korral sulab veeks ja vajub k├╝tusepaagi p├Áhja. On selge, et auto veega ei s├Áida ning suurem kogus kondensvett suurendab riski automootori t├Árgeteks.

AdBlue on vesilahus, mille k├╝lmumine on loomulik

AdBlue on vesilahus, mille puhul toimub loomulik kristalliseerumine temperatuuril 11-11,5 ┬║C. See aga ei m├Ájuta s├Áiduki mootori t├Â├Âd, sest AdBlue paagi k├╝ttes├╝steem soojendab k├╝lmunud vedeliku p├Ąrast s├Áiduki k├Ąivitamist ├╝les. Lisaks k├Ąivitub SCR katal├╝saator vaid sooja mootoriga, mis hetkeks on ka AdBlue vedelik reeglina sulanud.

Soovid ka talvel soodsamalt tankida? V├Áta minut ja vormista Olerexi Sooduskaart. Vaata t├Ąpsemalt k├╝lmakindluse kohta SIIT

Tahan sooduskaarti