Külmakindel diislikütus!

Diislikütuse standardi järgi jagunevad diislikütused suvisteks ja arktilisteks kütusteks. Kui suvised diislikütused on mÕeldud kasutamiseks mÕÕduka kliimaga riikides, siis arktilised diislikütused on mÕeldud kasutamiseks arktilise ehk karmi kliimaga riikides. Juhul kui kasutada suvist diislikütust talvisel perioodil, siis tekivad kütusesse parafiinikristallid, mis ummistavad sÕiduki kütusefiltri.

Kõikides Olerexi tanklates on detsembri algpäevadest müügil talvine diislikütus , külmakindlusega kuni -37 ºC

Kuidas mõõdetakse diislikütuse külmakindlust?

Diislikütuse külmakindlust mõõdetakse kahe näitaja läbi:

Hägustumispunkt - selle all mõistetakse temperatuuri, mille juures tekivad kütusesse esimesed parafiinikristallid, kuid mis oma suuruse tõttu veel ei ummista kütusefiltrit (Eestis nõue - 16ºC perioodil 1. detsember kuni 1. märts).
Külmfiltri ummistuspunkt - see on temperatuur, mille juures on parafiinikristallid kasvanud sedavõrd suureks, et need ummistavad sõiduki kütusefiltri ja automootor hakkab tõrkuma (Eestis nõue -26ºC perioodil 1. detsember kuni 1. märts).

Olerexi tanklates on saadaval diislikütus kuni -37ºC külmataluvusega.

Vastavalt Eestis kehtestatud nõuetele peab arktiline diislikütus olema tanklates müügil alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini.

Olerexi tanklates ei ole arktiline diiselkütus oluliselt kallim!

Arktilise diislikütuse tootmine on külmakinduse tagamise tõttu kallim, mistõttu naftatöötemistehased müüvad arktilist diislikütust välja kõrgema hinnaga.
Lisaks asub enamus arenenud tööstusriike, kes on maailma suurimad kütusetarbijad, põhjapoolkeral, kus talve saabudes nõudlus diislikütuse järele oluliselt kasvab. Seetõttu kaldub diislikütuse hind talve saabudes tõusma.

Olerexi tanklates müüdav arktiline diiselkütus on põhjamaise kvaliteediga!

Olerexi tanklates müügil olev diislikütus on arktilise kliimaga põhjamaa riikide tarbeks toodetud spetsiaalne arktiline diislikütus. Seetõttu ei vaja Olerexi tanklates müügil olev diislikütus täiendavaid külmakindlust parandavaid kütuselisandeid. Külmakindlust tagavate lisandite kasutamine on mõistlik vaid juhul, kui soovitakse suurendada suvise diislikütuse külmakindlust.

Kuivõrd Olerex müüb juba arktilist ehk talvist diislikütust, siis täiendavate külmakindlust tagavate lisandite lisamine ei ole vajalik, sest see ei suurenda kütuse olemasolevat külmakindlust. Kõige kindlam oleks aga soojade ilmade korral tarbida suvine diislikütus ära enne arktilise diislikütuse tankimist.

Mootoribensiin ei ole nii külmatundlik kui diislikütus.

Mootoribensiin pole nii külmatundlik kui diislikütus, kuigi talve saabudes muutuvad ka müüdavate bensiinide omadused. Eelkõige on suvise ja talvise bensiini erinevus aururõhus, ehk võimes aurustuda. Talvine mootoribensiin peab mootori käivitumiseks aurustuma hästi ka madalamatel temperatuuridel.

Suvine mootoribensiin, vastupidi, ei tohi madalatel temperatuuridel liiga intensiivselt aurustuda. Sellisel juhul algaks aurustumine juba bensiinipaagis ja kütusetorustikus ning torustikku tekiksid aurukorgid. Aururõhu küsimus pole siiski nii tõsine, et see regulaarselt kasutatavale (ja tangitavale) autole probleeme tekitaks. Aurukorgid võivad tekkida südasuvel talvist bensiini kasutades.

Soovitame talvel tankida tihedamini

Olerex soovitab talveperioodil hoida kütusepaak alati täis ning tankida selleks kütust tihedamalt juurde. Juhul kui kütusepaak on aga tühi, siis tuleb kindlasti tankida täispaak korraga. Täispaagi mõte tuleneb soovist hoida kütusepaagi vaba maht ehk õhu kogus võimalikult minimaalne, et vähendada seeläbi õhus sisalduva veeauru kondenseerumist endast külmemale kütusepaagi vabale sisepinnale.

Mida väiksem on kütusepaagi vaba maht, seda vähem veeauru kondenseerub. Miinuskraadide korral tekib kütusepaagi vabale sisepinnale aga härmatis, mis plusskraadide korral sulab veeks ja vajub kütusepaagi põhja. On selge, et auto veega ei sõida ning suurem kogus kondensvett suurendab riski automootori tõrgeteks.

AdBlue on vesilahus, mille külmumine on loomulik

AdBlue on vesilahus, mille puhul toimub loomulik kristalliseerumine temperatuuril 11-11,5 ºC. See aga ei mõjuta sõiduki mootori tööd, sest AdBlue paagi küttesüsteem soojendab külmunud vedeliku pärast sõiduki käivitamist üles. Lisaks käivitub SCR katalüsaator vaid sooja mootoriga, mis hetkeks on ka AdBlue vedelik reeglina sulanud.

Soovid ka talvel soodsamalt tankida? Võta minut ja vormista Olerexi Sooduskaart. Vaata täpsemalt külmakindluse kohta SIIT

Tahan sooduskaarti